Duminica, 2024-05-19, 7:15 PM
GO Key
Home | Inceputul de baza in crearea unui plugin cs 1.6 - Forum | Registration | Login
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum » Tutorials » Counter Strike » Inceputul de baza in crearea unui plugin cs 1.6
Inceputul de baza in crearea unui plugin cs 1.6
AdminDate: Joi, 2008-04-24, 9:51 PM | Message # 1
Admin
Group: Administrators
Messages: 78
Reputation: 0
Status: Offline
Inceputul de baza in crearea unui plugin

Ok , in acest Tutorial voi explica pas cu pas , tot ce trebuie facut pentru a crea un Plugin simplu (Inceputul) . Daca nu ai facut nici un Plugin pana acum si nu ai habar cum se face , casca bine ochii ; vei invata acum .

Plugin-urile , dupa cum cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in vreun .sma) , sunt alcatuite din public-uri si din stock-uri (Ceea ce veti invata mai tarziu , deocamdata invatam public-uri) .

Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in .sma . Sa spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad (Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu recomand ; este bine sa invatati asa) .

Incepem prin niste include-uri . Ce sunt acestea ? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului ce functii (utilitati) vor fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput , ii aratam ca vom folosi amxmodx :

Code:
#include <amxmodx>

Lista de include-uri poate continua , dar deocamdata lasam asa . Veti invata mai tarziu si despre alte include-uri .

Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam :

Code:
public plugin_init()
{
}

Intre cele 2 paranteze ( { si } ) , vom adauga codul public-ului respectiv . Aceste acolade reprezinta inceputul si sfarsitul unei anumite parti / a intregului public . Mai tarziu vom invata si partea cu mai multe parti ale unui public , dar deocamdata lasam asa . Intre paranteze , adaugam register_plugin("Numele Pluginului","versiunea","autorul") . Register_plugin este o functie a include-ului de mai sus (amxmodx) , iar celelalte sunt argumentele . Vom avea :

Code:
#include <amxmodx>

public plugin_init()
{
register_plugin("nume", "versiune", "autor")
}

Atentie ! Acel spatiu lasat de mine inaintea register_plugin este absolut necesar pentru a functiona Plugin-ul corect ! Acel spatiu NU va trebui sa-l lasati cu space , ci cu tasta TAB . Deasemenea intr-un Plugin NU va trebui sa folositi DELOC tasta space (Decat intre argumente) ! Inlocuim nume cu numele Plugin-ului , versiune cu versiunea autor cu autorul Plugin-ului (Numele dvs) . Atentie ! Lasam ghilimelele asa cum sunt ! Modificam doar cuvintele .
Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea :

Code:
register_concmd("comanda","public",accesul de admin,"Mesaj care apare cand dai amx_help")

La "accesul de admin" , putem pune :

Code:
ADMIN_RESERVATION
ADMIN_IMMUNITY
ADMIN_KICK
ADMIN_BAN
ADMIN_SLAY
ADMIN_MAP
ADMIN_CVAR
ADMIN_CFG
ADMIN_CHAT
ADMIN_VOTE
A DMIN_PASSWORD
ADMIN_RCON
ADMIN_LEVEL_A
ADMIN_LEVEL_B
ADMIN_LEVEL_C
ADMIN_LEVEL_D
ADMIN_LEVEL_E
ADMIN_LEVEL_F
ADMIN_LEVEL_G
ADMIN_LE VEL_H

Deci , adaugam in .sma :

Code:
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a snapshot to selected player")

La comanda amx_ss , se va executa public-ul admin_ss , doar daca are adminul care executa comanda litera "C" in acces .

Ok , acum sa facem public-ul .
Adaugam :

Code:
public admin_ss(id)
{
}

Dupa cum vedeti , am adaugat un id in acest public . Acest id reprezinta index-ul pe care va fi executata comanda .
Intre { si } , va trebui sa adaugam code-ul public-ului . Deobicei este o combinatie intre niste functii aici . De exemplu , daca vrem sa ii facem un snapshot unui Player , vom adauga intre { si } urmatoarea functie :

Code:
client_cmd(id, "snapshot")

Client_cmd reprezinta functia pentru executare a unei comenzi asupra unui client , iar id reprezinta cui sa executi comanda . Snapshot reprezinta comanda .
Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul . Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :

Code:
#include <amxmodx>

public plugin_init()
{
register_plugin("nume", "versiune", "autor")
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"It takes a snapshot to the specified Player .")
}

public admin_ss(id)
{
client_cmd(id, "snapshot")
}

Salvam fisierul , apoi il compilam , dupa care il punem pe Server . La executarea comenzii amx_ss <Player> , i se va face un snapshot Player-ului specificat .
Ei , cam asta a fost . Daca ati urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin . La mai multe .

[il compilam aici]http://www.amxmodx.org/webcompiler.cgi[/url]


/Admin/[Alive]\
 
Forum » Tutorials » Counter Strike » Inceputul de baza in crearea unui plugin cs 1.6
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Copyright GO Key [GO] © 2024Hosted by uCoz